olvi

Festivaalit 2007
26.11.2007

Suomen Lonkeroliitto järjesti "Maailman VI Lonkerofestivaalit" 7.7.2007 Pyhäsalmella. Festareille saapui n. 1100 lonkeron ystävää juhlistamaan keskikesän suomalaisen long drink-juoman vuosittaista juhlaa. Pääesiintyjänä yleisöä villitsi Klamydia yhtye. Muita esiintyjiä olivat Atomi ja kunnon tyhymät bändi jonka solisti Tomi "Atomi" Rekilä juonsi festivaalit jo 5 kerran. Muita tapahtumia oli mm. suosittu ja jo perinteinen Miss Lonkerosta Märkä T-paita-kilpailu sekä illan päättävä vauhdikas disco.

Suomen Lonkeroliiton ja sen järjestämien festivaalien pääyhteistyökumppaneina vuonna 2007 ovat Hartwall, Olvi ja Sinebrychoff.

Lisätiedot: Suomen Lonkeroliiton sihteeri Juha Jämsä, 044 772 7000 ( Tämä sähköpostiosoite on suojattu roskapostia vastaan, aseta javascripttuki päälle nähdäksesi osoitteen. )

lonkeroliitto.fi

Suomen Lonkeroliiton toiminta on saanut innoituksensa lonkeron kuluttajien näkemyksistä tarjota ja turvata aito, yli 50-vuotias suomalainen juomavaihtoehto. Lonkeron ystävien toiveena on myös vuosia ollut nostaa monille niin rakkaan harmaan lonkeron arvostusta ja asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Tämä toteutuu esimerkiksi sillä, että tälle perinteiselle gini-pohjaiselle (gin long drink) juomallemme ja uudemmillekin lonkeroille (FAB´s - flavoured alcoholic beverages) järjestetään oma tapahtuma. Siksi liitto järjestääkin vuosittain LonkeroFestivaalit.

Viimeksi päivitetty ( 26.11.2007 )

07.05.2008