Valikko Sulje

Suomen Lonkeroyhdistys ry

Suomen LonkeroLiitto (=Suomen Lonkeroyhdistys ry) on perustettu 11.11.1998 Pyhäjärven kaupungin Pyhäsalmessa edistämään ja kehittämään suomalaista long drink juomakulttuuria. Tarkoituksensa toteuttamiseksi liitto esimerkiksi järjestää Lonkerofestivaaleja, harjoittaa valistus- ja tiedotustoimintaa sekä järjestää koulutusta ja opintomatkoja.

Kaiken toiminnan tavoitteena on parantaa lonkeron ja sen kuluttajien asemaa Suomessa.
Liitolla on tänään useita satoja jäseniä eri puolilta Suomea. Lonkeron lisääntyvä suosio tuo liitolle koko ajan uusia jäseniä. Jäsenten velvollisuutena on suhtautua myönteisesti lonkeroon ja auttaa liittoa long drink juomakulttuurin edistämisessä. Jäsenillä on mahdollisuus hankkia erilaisia lonkerotuotteita.

Lonkerokulttuurin säilyminen ja kehittyminen on keino turvata lonkeron ystäville aito ja perinteisen suomalainen juomavaihtoehto tulevaisuudessakin. Vaikka lonkero täyttää tänä vuonna 2022 jo 70 vuotta, on se mitä mainioin ja nykyaikainen jano- ja seurustelujuoma.

Liiton puheenjohtajana toimii Jukka Tikanmäki (Pyhäjärvi) ja sihteeri on Juha Jämsä (Pyhäjärvi).

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Jukka Tikanmäki puh: 040 544 9445