Festivaalit 2006
Pankkisiirto
Lonkeron vuosi

Suomen Lonkeroliitto järjesti "Maailman V Lonkerofestivaalit" 1.7.2006 Pyhäsalmella. Festareita suosi kaunis kesäsää, joka siivitti paikalle n. 1100 juhlijaa. Pääesiintyjänä Jean S sekä muina esiintyjinä Heimo Meskanen & Väsyneet Kädet ja I Think innostivat yleisönsä villiin menoon, ja lonkero sai näin ansaitun ja ainutkertaisen juhlansa. Muita tapahtumia oli mm. suosittu ja jo perinteinen Miss Lonkerosta Märkä T-paita sekä illan päättävä vauhdikas disco. Tilaisuuden juonsi dj Atomi eli Tomi Rekilä.

Suomen Lonkeroliiton ja sen järjestämien festivaalien pääyhteistyökumppaneina vuonna 2006 ovat Hartwall, Olvi ja Sinebrychoff.

Maailman VI Lonkerofestivaaleja odotellen....

Lisätiedot: Suomen Lonkeroliiton sihteeri Juha Jämsä, 044 772 7000 ([email protected])

lonkeroliitto.fi

Suomen Lonkeroliiton toiminta on saanut innoituksensa lonkeron kuluttajien näkemyksistä tarjota ja turvata aito, yli 50-vuotias suomalainen juomavaihtoehto. Lonkeron ystävien toiveena on myös vuosia ollut nostaa monille niin rakkaan harmaan lonkeron arvostusta ja asemaa suomalaisessa yhteiskunnassa. Tämä toteutuu esimerkiksi sillä, että tälle perinteiselle gini-pohjaiselle (gin long drink) juomallemme ja uudemmillekin lonkeroille (FAB´s - flavoured alcoholic beverages) järjestetään oma tapahtuma. Siksi liitto järjestääkin vuosittain LonkeroFestivaalit.