Festivaalit 2006
Pankkisiirto
Lonkeron vuosi

Uutuudet

1.3.2004 toi mukanaan alkoholiveron alennuksen lisäksi kauan toivottuja juomauutuuksia lonkerorintamalle.

Uusia tuotteita ei tuntunut saavan aluksi mistään. Syynä lienee se että säännösten mukaan "Alkoholijuomaa, joka on valmistettu yksinomaan käymisen avulla (kuten puna- ja valkoviinit) tai jonka alkoholipitoisuus on enintään 5,5 tilavuusprosenttia saadaan anniskella laseittain sekä pulloittain tai muissa myyntipakkauksissa. Enimmäiskerta-annos on enintään yksi litra yhdelle asiakkaalle (AlkoA 24 § 4 mom.)." Viite: Alkoholiasiat ravintolassa -opas

Suomeksi sanottuna, pulloittain saa myydä ainoastaan 5,5 % vahvuista juomaa jos tuote ei ole käymisteitse valmistettu. Parhaimmat lonkerot ovat kaikki juomasekoituksia.

Hartwall Originalin rinnalle tulivat uutuuksina 5,5 %:n vahvuinen Lemon Long Drink sekä 7,5 %:n Strong Long  Drink.

"Tummanharmaaseen puettu Strong tarjoaa totuttua tuhdimmin potkua peruslonkeron vanhoille ja uusille ystäville."

"Vihertävän-keltainen Lemon on miedosti sitruunainen, Original Gin Long Drinkin perinteille kumartava juoma."

Sinebrychoffin uutuuksia ovat 5,5 %:n ja 6,0 %:n Gin Long Drinkit:

"Gin Long Drink on perinteinen, Suomessa jo vuodesta 1952 valmistettu, greipin ja gininmakuinen alkoholijuoma. Gin Long Drinkin alkoholi on osittain lisättyä ja osittain käymisteitse valmistettua. Makeuttajana on käytetty sokeria. Säilyvyyden parantamiseksi juomaan on lisätty kaliumsorbaattia."

5,5 % versio on valmistettu ravintoloita varten, 6,0 % taas viinakauppamyyntiin.

Syyskuun alusta 2004 ravintoloista on alkanut saamaan Granberry -lonkeroa. Karpalolonkero on todella hyvä ja raikas juoma. Suosittelemme varauksetta.

Monet meistä muistavat jo viime kesän lopulla markkinoille tulleen Olvin Palmu -lonkeron. Tuotetta on saatavissa kahtena versiona, Palmu Greippi ja Palmu Lime. Molemmat ovat vahvuudeltaan 5,5 %:a.

"Palmu Greippi on perinteinen lonkero, joka on valmistettu ginistä ja greippilimonadista. Palmu-nimi viittaa ikuiseen kaukokaipuuseen, joka kuuluu erottomattomasti suomalaisuuteen. Jos tropiikin lämpö ja rento elämä on saavuttamattomissa, palkitsee Palmu rankan työpäivän tai työviikon jälkeen."

"Palmu on laajentunut makuvariantteihin, ensimmäinen maku on Palmu Lime. Palmu Lime on suomalainen vastine ulkomaalaisille ready to drink -juomasekoituksille. Sen rapea maku muistuttaa meitä vanhoista hyvistä ajoista!"