Festivaalit 2006
Pankkisiirto
Lonkeron vuosi

LONKERON KULUTTAJIEN OMA ETUJÄRJESTÖ

Suomen Lonkero Liitto on perustettu 11.11.1998 Pyhäjärven kaupungin Pyhäsalmessa edistämään ja kehittämään suomalaista long drink –juomakulttuuria. Tarkoituksensa toteuttamiseksi liitto esimerkiksi järjestää vuosittain Lonkerofestivaalit, harjoittaa valistus- ja tiedotustoimintaa sekä järjestää koulutusta ja opintomatkoja.

Kaiken toiminnan tavoitteena on parantaa lonkeron ja sen kuluttajien asemaa Suomessa. Käytännössä se tarkoittaa sitä, että liitto mm. seuraa lonkeron saatavuuden ja alkoholiverotuksen kehittymistä.

Liitolla on tänään useita satoja jäseniä eri puolilta Suomea. Lonkeron lisääntyvä suosio tuo liitolle koko ajan uusia jäseniä. Jäsenten velvollisuutena on suhtautua myönteisesti lonkeroon ja auttaa liittoa long drink –juomakulttuurin edistämisessä. Jäsenillä on mahdollisuus hankkia erilaisia lonkerotuotteita.

Lonkerokulttuurin säilyminen ja kehittyminen on keino turvata lonkeron ystäville aito ja perinteisen suomalainen juomavaihtoehto tulevaisuudessakin. Vaikka lonkero täytti vuonna 2002 50 vuotta, on se mitä mainioin ja nykyaikainen jano- ja seurustelujuoma.

Liiton puheenjohtajana toimii Jukka Tikanmäki (Pyhäjärvi) ja sihteeri on Juha Jämsä (Pyhäjärvi).

Lisätietoja:
Puheenjohtaja Jukka Tikanmäki puh: 040 544 9445